zondag, november 09, 2008

237-licht-fluistert-de-dag

Afgelopen zaterdag, bij Kumulus, mochten we van één of meer foto's, gecombineerd met tekst, een A4 afdrukken. Dat lukte niemand. We werkten met Adobe Photoshop CS3. Ook voor de juf was dit nieuw. Er was geen printer geïnstalleerd. Achteraf denk ik dat misschien ingelogd als docent er wél een printer was. Een paar van ons hebben wezenloos naar het scherm zitten staren, niet wetend wat te doen. Gelukkig begonnen we de les met het bespreken van de gemaakte foto's. Daar heb ik wel geleerd wat nu de bedoeling is geweest.
Nu kan ik uit de meer dan honderd foto's een paar geslaagde kiekjes "halen". Op de foto hierboven heb ik linkergedeelte wat donkerder gemaakt, en tekst toegevoegd. Het is een bewerking van een tekst uit een eigen gedichtje. Dat zal ik nog wel eens op deze blog zetten.
Vandaag heb ik weer eens getekend. Ik heb het mezelf nu eens niet moeilijk gemaakt. Klein formaat, met potlood en gummen mag..

Geen opmerkingen: