dinsdag, maart 03, 2009

267-buitenkunst

In een maquette van de binnenruimte van Kumulus moesten we in de afgelopen les een kunstwerk op maat maken. Ik wilde het niet te moeilijk maken en heb drie zuilen gemaakt. Maar dat vond ik erg saai.
De zuilen een kwartslag gedraaid deed al veel met de schaduwwerking. Het werd interessanter. Ik vond het nog te saai.

Om de kijker uit te dagen rondom deze zuilen te lopen heb ik in elk vlak een andere uitsparing/nis gemaakt. Ik stel me zo voor dat ze van glimmend polyester gemaakt worden, in drie verschillende felle kleuren.
Als reactie kreeg ik o.a. de opmerking: waarom geen vijf zuilen? Daar had ik helemaal niet aan gedacht. In de les hebben we op foto's ook kunstwerken ontworpen voor een binnenruimte van dit oude gebouw. Mijn leukste idee was onder een blauwe postbakkenkast op pootjes allemaal glanzende rode handjes te plaatsen, die als het ware riepen: "Geef hier!"


Geen opmerkingen: