zondag, maart 29, 2009

277-foliefun

(1) (2)
(3)


(4)

Het waren weer drukke dagen. Maandag: een dagje "op de hei" met mijn collega's, inclusief de avond met diner, trein gemist, pas kwart voor 12 thuis. Dinsdag: het vervolg van het dagje "op de hei", wat gewoon in Eindhoven plaatsvond, en dan nog sporten. Woensdag: oppassen op de kleindochters, 's avonds naar de voorlaatste aquarelles. Donderdag: oppassen op jongste kleindochter, twee uurtjes werken via vergadersoftware via internet (met video), verjaardag van een oude tante in Eindhoven, bezocht met jongste kleinkind, 's avonds sporten. Vrijdag: mijn auto doet weer gek (lampje oliedrukmeter knippert), dus eerst naar de garage, vriendin komt me halen voor dagje schilderen met schildermaatje, koken, andere dochter komt slapen en neemt de kleindochters mee, paar boodschappen doen. Zaterdag: Kwart over zes wordt jongste kleinkind wakker, nog even een paar foto's voor het omgevingsportret (mislukt), naar Maastricht, naar Kumulus voor de fotoles, vervolg boodschappen. Zondag: tweeënhalf uur gewandeld met hond en fotocamera om te oefenen, stapel kranten verwerkt, drie wasjes, een afwasje, plantjes in de bakken, even naar de Grand Prix gekeken, dokterdochter komt met oudste kleindochter, samen getekend en geschilderd. Dat was mijn weekje, daar komt natuurlijk nog bij dat ik 's avonds nog een klein uurtje loop met de hond, en dat ik maar vier keer per week hoef te koken...
Op de foto's zie je een experiment. Ik heb een tekening gemaakt, met een soort masking film heb ik een plastic laagje geknipt over het meisje heen (1). Met verf erover (2) en het plastic eraf (3) zie je dat het water toch onder het plakband heeft kunnen komen. Het laagje liet spontaan los. De film is kennelijk niet geschikt voor aquarelpapier, want het plakte wel nog op wat gladder papier. Morgen laat ik zien waarvoor ik de techniek van het afplakken had willen gebruiken. En ik zie nu dat ik de lijn onder de haartjes van het meisje moet verwijderen.

Geen opmerkingen: