vrijdag, september 25, 2009

326-values-toonwaarden







Als oefening voor de eerste les Kleur bij Kumulus moeten we een primaire kleur nemen en dat in tien stappen naar zwart en wit schilderen. Als oefening heb ik ook met grijzen geoefend. Het maakt voor mij verschil of ik van wit naar de kleur blauw ga of dat ik van de kleur blauw naar wit ga. Het lukt me niet om het gelijkmatig te doen. Ik krijg de neiging om er nog gauw wat zwart toe te voegen, waardoor het te donker wordt. Het lijkt me een goede oefening dit ook in aquarelverf te doen, en daarmee ook met meer of minder water te werken.
Omdat je toch meer verf op het palet hebt dan je eigenlijk nodig hebt, ben ik schetsen in acryl op papier van de hond gaan maken. Beide keren bewoog ze, maar de eerste vind ik toch beter.



Geen opmerkingen: