zaterdag, april 03, 2010

384-kadreren2

In de laatste les fotografie bij Kumulus hebben de meesten van ons aan de post-productie gewerkt. Dat betekent dat je op de computer met Adobe Photoshop wat bewerkingen loslaat op je foto.
Hierboven staat het resultaat, ben benieuwd hoe het op fotopapier uit ziet. Mijn laserprinter heeft het iets te donker afgedrukt. Het is voor het eerst dat ik bewust een foto heb gemaakt, waarbij ik het onderwerp, de setting en de belichting eerst heb bedacht, voordat ik mijn fototoestel heb gepakt.
Omdat ik met een kind heb gewerkt, was er toch een beetje toeval nodig om de ultieme foto te maken, maar het is gelukt.
Gegevens foto: f/4, 1/100s, ISO 200, 18-55@25 mm, RAWformaat
Gegevens bewerking: temperature 6400, exposure +0.75, fill light 17, contrast +42, blacks 5.
Oorspronkelijk formaat is 39,15 cm bij 26,38 cm. Uiteindelijk formaat is met een wit randje precies A3: 42 bij 29,7 cm, op 240 dpi

Geen opmerkingen: