dinsdag, juni 01, 2010

397-art-du-papier-a-paris


Zomaar wat tekeningen gemaakt tijdens een tripje naar Parijs met dochter L. Natuurlijk heb ik veel foto's gemaakt, maar het goede oude handwerk met viltstift in een klein schriftje geeft net zoveel voldoening. Bovendien had ik dan ook een excuus om even ergens te gaan zitten en mijn geteisterde voeten rust te gunnen. Neem nooit nieuwe schoenen mee als je gaat winkelen.
Van boven naar beneden: 1. Wachtend op de TGV in Luik, in de eerste klas in de TGV. 2. Een gezin met tieners op een bankje in de Place des Vosges, wat mensen op de rand van een fontein bij het Louvre. 3. Een duif op een lantarenpaal bij het Louvre. 4. Een kopje thee van 5 euro op het terras bij het Louvre.

Parijs was erg druk, ook in de metro stonden we heel dicht tegen elkaar aan. De leukste plekken waren in de Marais. Ons eerste bezoek aan Canal St. Martin was ook verrassend. Heb twee foto-tentoonstellingen bezocht, o.a. van Willy Ronis met oude beelden van Parijs, maar ook van Staphorst uit de jaren vijftig.
Ik heb genoeg inspiratie voor woord en beeld. Ik wil weer terug

Geen opmerkingen: