woensdag, juni 23, 2010

402-antwerpen2

Aan mijn palet kon het niet liggen. Ik heb een mooi palet van email aangeschaft. Na wat uitproberen heb ik mijn kleurtjes bepaald en de volgorde waarin ze in het palet komen te liggen. Achteraf heb ik toch een foutje gemaakt. Ik heb Manganese Blue en Cobalt Blue verwisseld. Ook miste ik de kleur Yellow Ochre, daar heb ik Raw Sienna voor gebruikt.
Op de eerste workshopdag zou het gaan regenen. Daarom bleven we binnen. Als voorbeeld nam Alvaro zijn eigen werk, een straatje in Venetië. Licht en donker, warm en koud. Dat waren de belangrijkste ingrediënten van alle werken die hij maakte.

Ook dit tafereel van restaurant Bourla in Antwerpen, waar hij vorig jaar opnames van heeft gemaakt.

Op de tweede workshopdag zijn we met de tram naar het station van Antwerpen gegaan. Vorig jaar zijn we er ook geweest. Ook dit keer heb ik moeite figuren te tekenen.


Toevallig hadden we die ochtend mensen van bovenaf getekend. Dat konden we nu goed gebruiken. De kritiek die Alvaro had: Het gebouw moet nog donkerder, linksonder moet donkerder en dan zal het licht veel sterker uitkomen. Als ik weer even de rust heb, ga ik dat zeker proberen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo, al flinke maatjes met Alvaro! Zelf juist een weekje met Gerda achter de rug. Met van die goeie dagen en een paar mindere. Maar het doet deugd een weekje hoofdzakelijk op het schilderen te focussen. Veel groetjes uit België en een prettig zomer verder.
Rudy