donderdag, maart 17, 2011

467-newyork3



Het was nog haasten gisteravond. En haastige spoed is zelden goed. Zo was er een foute druk die niet nodig was geweest. Ook schoot ik een paar keer uit met mijn mes, zodat stenen te groot werden en ook brugonderdelen verdwenen. Er was zelfs geen tijd meer voor een fatsoenlijke foto. Vorige keer heb ik de donkere petrolkleur toegevoegd (eerste foto). Als laatste drukgang heb ik een donkergrijs gebruikt, met wit, hansa geel, phtalo blauw en zwart, toevallig op een wat lichtere achtergrond (tweede foto). Het lukte me dit keer om teveel inkt aan te maken, er is natuurlijk ook niet zoveel donker te maken.
Ik ben niet zo tevreden met het uiteindelijke resultaat, maar aardig is het wel. Het zit vol fouten. Heb zin om nog twee door New York geïnspireerde houtsnedes te maken. Gewoon hetzelfde formaat, maar misschien met minder drukgangen. eerst maar eens achter de tekentafel.

Geen opmerkingen: