woensdag, januari 30, 2013

649-Wiessler2

 
De tweede dag van de workshop begon bizar.
Een van ons vertelde dat de dames uit Luxemburg de avond ervoor haloverkop terug moesten. Er was iets ernstigs gebeurd...
De man van een van de Luxemburgse dames had een auto-ongeluk gehad en was dood..
Toch zijn we verder gegaan met de workshop.
 
(1) tussen vliesofix knipten we wat snippertjes wol en garen. Daarna met hulp van bakpapier hebben we de snippertjes-boterham tussen een dubbele laag organza gestreken.


(2) Na het maken van een keuze welke kant het beste was, gingen we met dezelfde wol en andere garens losse steken borduren. Ik had twee oefenlapjes.

 (3) De lapjes spelden op een dikke kurkplaat, waarbij de spelden nog net in het vliesofix geprikt zijn.

 
(4) Daarna heel voorzichtig met het hobby-heteluchtpistool (heat gun) de synthetische organza wegsmelten. Hierboven zie je de witte gaten waar dat gebeurd is. Ook krimpt het organza (daarom het gebruik van de spelden). Als afwerking kun je de werkjes tussen twee bewerkte passpartouts plakken, maar je kunt ze ook gebruiken op een kaart of een boekomslag.
 
Wat ik met de werkjes ga doen, weet ik nog niet precies. De blauwe ga ik gebruiken in een kaft voor een boekje. De andere vijf wil ik bij elkaar houden.


Geen opmerkingen: