woensdag, december 18, 2013

799-kerstherinnering

Aangestoken door een heerlijk zonnetje ben ik eens door mijn doos kerststofjes gegaan en ben dit kerstschortje gaan maken. Meestal loop ik met kerst in een functioneel schort rond. Dit jaar hoef ik niet echt te koken, maar een geschikt schort kan ik altijd gebruiken.


 

 Het kleedje dat ik voor de zak gebruikt heb zat bij de collectie van mijn moeder. Ik weet niet of zij het geborduurd heeft of mijn oma. Op de vlekken heb ik een onafgemaakt borduursel van haar genaaid. Geen flauw idee wat het had moeten worden, maar zo krijgt het nog een bestemming. Bovenin als afscheiding heb ik nog een kledingmerkje van mijn andere oma genaaid, zodat mijn handen lekker rustend een eigen plekje hebben. Klik op de foto voor een beter zicht.


Op het pasje heb ik wat vrolijke (kinder)randjes genaaid. De roodwitte ruches bevatten elastiek, dat komt de pasvorm wel ten goede.

Voor iedereen die deze week aan de slag gaat met het (verzinnen van) het kerstmenu of het kerstklaar maken van het huis: veel plezier!

Geen opmerkingen: