maandag, januari 06, 2014

806-tempera

Mijn keuken lijkt wel een scheikundelokaal. Potten met etiketten erop, een weegschaal, een kan met milliliteraanduiding en een handleiding van Leon Janssen, leraar van Kumulus om temperaverf te maken.
De eerste stap is het oplossen van de dammarhars in de terpetijnolie. Dat duurt twee dagen. In het potje hierboven zit de dammarhars in een kousje, dat net de bodem niet raakt. Uit nieuwsgierigheid schud ik af en toe met het potje, maar ik moet nog geduld hebben. Het is nog niet helemaal opgelost. De oplossing heet 'Dammarvernis 1 op 2'.
Hierna moet ik nog de emulsie maken met ei, en het medium waarmee ik met olieverf het schilderij ga schilderen. Nog even geduld voor het resultaat, want als je er maar een keer per week aan kan werken gaat het niet hard.

Geen opmerkingen: