maandag, mei 12, 2014

877-SBS17-keuken



(klik op de tekening om hem te vergroten)

In de laatste week van de SketchBookSkool was de opdracht van leraar Tommy Kane:
teken je keuken, teken langzaam en neem er de tijd voor, kijk naar details en kijk of je nog meer details kunt tekenen.
Voor mij is het tekenen van details een prettig genoegen. Is het juist niet de kunst met zo min mogelijk lijnen zoveel mogelijk weer te geven?
Maar ik ben de laatste die een experiment uit de weg gaat, dus ben ik op een kruk in de keuken gaan zitten, nadat ik een beetje had opgeruimd natuurlijk.
Over de tekening heb ik al twee uur gedaan. Daarna kwam een aquarellaag van drie kwartier. Op de laatste foto heb ik nog drie kwartier gedaan over het toevoegen van kleurpotlood (Vincent van Gogh). Bij elkaar heb ik 3,5 uur gewerkt. Tommy Kane doet soms wel eens 6-8 uur! over een tekening. 
Ik vond het niet gemakkelijk om de vanillekleurige muur en de crèmekleurige keukenkastjes weer te geven. Eigenlijk vind ik het net Anton Pieckstijl ;(
Morgen begin ik aan de andere kant..

Geen opmerkingen: