woensdag, mei 28, 2014

886-paniek


Daar zat ik dan. Ik had prachtige foto's gemaakt van de kleindochters, maar toen ik het kaartje in mijn (oude) computer stopte kwamen niet alle foto's tevoorschijn. Paniek en stress.. Een week eerder had ik gelukkig wel alle foto's van de vakantie alvast gekopieerd.
Uit mijn hoofd heb ik drie tekeningen van een springend kleinkind gemaakt, met hulp van een (volwassen!) manikin, een soort pop, die je kunt draaien. Tja, dat bleek niet echt goed in de verhoudingen te zijn. Natuurlijk heb ik door met gouache te werken de mogelijkheid de armen drastisch in te korten, maar ik heb de tekening als 'herinnering' zo gelaten. Volgende keer een verhoudingenschema uit een tekenboek bekijken... Ze worden zo snel groot dat die verhoudingen ook steeds anders worden.
O, en ook wil ik nog oefenen op profielen van mensen. Hoe kan ik dat verbeteren? Door veel te doen, vrees ik, en beter te kijken..

Geen opmerkingen: