maandag, januari 04, 2016

1234-tulpen



Het gelige papier van mijn Moleskine-journal leent zich niet echt goed voor aquarel. Maar toen ik een prachtige aquarel zag van collega Irina Malkmus (Ira-Art op FB) wilde ik het zelf proberen. Gewoon meer lagen aanbrengen, zei ze. En zo zat ik aan de tafel van een vriendin haar tulpen te tekenen. Met waterverf en witte gouache heb ik de tulpen wat kleur gegeven. De achtergrond heb ik maar helemaal rood gemaakt. De quote kwam ik vandaag toevallig ergens tegen op internet.

Making a painting on the yellow paper of my Moleskine is always a struggle. But when I saw the mandarins of artist Irina Malkmus (Ira-Art on FB) I knew I had to try!
Not totally convinced that I succeeded, at least I did it. At home I keep working on it, till I was satisfied.

Geen opmerkingen: