zondag, april 17, 2016

1292-SketchCrawlRoermond

Gisteren kwamen we met z'n tienen bij elkaar om te tekenen in Roermond; dat heet een SketchCrawl in goed Engels. Een voorbijgangster heeft aan het eind van de dag van ons een foto gemaakt. Van links naar rechts: ikzelf, Madeleine, Annette (uit Duitsland), Gerda (uit Duitsland), Babs, Gwenaelle, Christien (uit België), Gertie, Claudia (uit Duitsland) en Andie. Het standbeeld achter ons is van de architect Cuypers, die van het Rijksmuseum in Amsterdam. Hij is in Roermond geboren.
Een internationaal gezelschap, en het was erg leuk om hen 'mijn' stad te laten zien.
Ze vonden het allemaal een gezellige stad met veel moois om te tekenen. Ik moest wel lachen om hun gezichten als ze mensen Limburgs hoorde praten, 'wat zeggen ze' ?

Andie heeft deze tekening van mij gemaakt (in de Munsterkerk). Het is zo heerlijk om bij elkaar in de schetsboeken te kijken. Iedereen heeft een eigen stijl, maar soms wilde je dat je net zo goed gezichten kon tekenen als een ander.

Van tevoren had ik plattegrondjes van Roermond gevouwen, buttons gemaakt en stickers met 'mijn' roodborstje. Lekker knutselen hoort erbij! En het is leuk om iets te kunnen geven.


Eerst zaten we bij ver'Koch binnen; buiten was het nog te winderig en koud. Toen we vertrokken zaten de terrassen buiten al vol. Mijn kiosk is een beetje uitgerekt, hihi.


We zijn daarna naar de Voorstad St. Jacob gelopen. Een blik op het water, de Roer, geworpen. Een tochtje naar de Maas hebben we niet kunnen maken. Hebben even een expositie in het Achterhuis gezien om daarna toch maar naar de markt te gaan. Madeleine voegde zich bij ons. Ze had in de file gestaan!


Omdat het een beetje gingen druppelen hebben we een kleine lunch gegeten in de Pastorie. Was er nog nooit geweest, maar het is zeker een aanrader. Babs voegde zich daar bij ons. Als toetje hebben sommige van ons een ijsje gehaald bij Clevers. Helaas hadden ze de pure chocolade niet.


Nog voor sluitingstijd konden we nog even in een koude Munsterkerk wat tekenen, terwijl buiten een brassband (met oud-collega Els op saxofoon - we hebben gezwaaid) in de Kiosk speelde. Binnen en buiten hebben we nog wat getekend. We zijn naar de antiekmarkt gelopen op het Kloosterwandplein. De markt was kleiner dan anders (vanwege het slechte weer?), maar toch leuk genoeg om eens rond te snuffelen en wat te kopen.
Sommigen van ons wilden nog een lekker stuk vlaai kopen voor het thuisfront. Dat kon nog net bij 'in de Kroon', voordat iedereen weer de trein of de auto instapte.
Het einde vond ik een beetje abrupt, maar ja, ik wilde dat iedereen hun trein haalde.
We weten nog niet waar en wanneer we de volgende keer samen komen. Maar ik heb wel een visioen van een warme avond op een terras, waar we elkaar de tekeningen van de dag laten zien.

Geen opmerkingen: