zondag, juli 31, 2016

1352-stempelen


Laatst mochten de jongste kleindochters iets op een gummetje tekenen; gezichtjes, beestjes en bloemetjes. Op beide kanten van het gum, want ik ben zuinig geworden! Terwijl ze sliepen heb ik met mijn professionele gutsen positieve en negatieve stempels gemaakt. Bij de negatieve haal ik de tekening weg, zodat die wit wordt bij het afdrukken. Bij de positieve laat ik de tekening staan, wat niet altijd gemakkelijk is omdat er soms wel heel kleine gezichtjes waren getekend. Een beetje improviseren kan geen kwaad. Op een restje papier heb ik alle stempels uitgeprobeerd. Er zat nog een roze vlek op. De jongste was ervan overtuigd dat het gestempelde beestje op die roze vlek een varkentje was. Het werd een klassiek Welles-Niets-discussie tussen de zusjes..

Geen opmerkingen: