zondag, november 13, 2016

1434-grensland


Gisteren toch maar de kou getrotseerd door op de fiets te stappen! Ditmaal richting Duitsland. Daarbij bleek ik een soort 'vals plat' gefietst te hebben, want ik mopperde op mijn fiets dat 'ie het niet deed (de trapondersteuning). Alleen in standje drie deed hij het, dus kapot was hij niet. Maar toen ik weer richting Nederland ging, ging het zó hard bergafwaarts dat ik toch in de remmen moest. Leuk fietsen was het niet, teveel bladeren op natte modderige stukken, maar ik heb weer nieuwe stukjes ontdekt. Ook leuk voor lange wandelingen! 
Linksonderaan zie je een ouderwetse grenspaal, rechtsonder de kardinaalsmuts die ook in mijn tuin bloeit. Het riviertje is de Swalm. En ik zag een Duitse mevrouw, die haar mandje vol paddenstoelen had; net geplukt in de Duitse bossen. In Nederland mag dat niet. Het lijkt me heerlijk om al die soorten eetbare paddenstoelen te kennen.

Geen opmerkingen: