dinsdag, november 15, 2016

1436-Poppenparade


Hier is ze dan! Dit is Pebbles Flintstone, gekregen van mijn oom J. toen hij in Amerika woonde in 1964. Volgens mij was ik zeker de eerste die deze pop in Nederland had. Ik voelde me heel speciaal; ik was net 9 jaar! Helaas kun je zien dat er veel gespeeld is met deze pop. Haar haren vallen uit, de kleertjes zijn verdwenen, maar ik heb nog wel het botje dat in haar haar zat. Ik weet alleen niet meer waar. Eergisteren heb ik nog even gauw een hesje en een broekje voor haar genaaid. Bloot poseren is voor niemand goed.


Deze foto heeft mijn hele jeugd op mijn prikbord gehangen. Ik word nog steeds vrolijk als ik naar haar kijk. En ze kan helemaal zelf staan!


Deze pop is de oudste van het stel, gemaakt van rubber. Niet met de originele kleertjes, ik denk dat mijn moeder het hesje heeft gemaakt.
Als je goed kijkt kun je zien dat ik haar nageltjes, zeg maar gerust vingers, erafgebeten heb. Zonde!

Net als de pop hierboven weet ik niet van wie ik deze gekregen heb. Ze lijkt een beetje op mijn oma Ger. Ja, ook hier geen vingertopjes en het pakje kan ook door mijn oma gemaakt zijn.
Helaas had ik ook een 'slappe pop', maar een paar muizen in Nijmegen hebben haar gezicht verminkt en ik heb haar maar weggegooid. Ik heb geen foto van haar.


Geen opmerkingen: