woensdag, januari 04, 2017

1482-vergeten


Oeps, gisteren vergeten een blogpost aan te maken. Was zó druk bezig met het naaien van boekjes (lagen pas een jaar op de werktafel) dat ik vergeten ben digitaal te gaan.
Hier is mijn eerste miniquilt (die van Nieuwjaar was mijn tweede) gemaakt met transparante stoffen, geïnspireerd door het werk van Nicole Ladrak.
Zij legt eerst stofjes op een ondergrond, legt er dan tule overheen en 'schildert' daarmee een voorstelling. Daarna gaat ze met borduursteken aan de gang. Haar vrouwenfiguren doen me aan mijn moeder denken, misschien hou ik er daarom zo van. Ook haar vogeltjes zijn schitterend.
Zelf begon ik met een (afgekeurde) tekening op stof uit mijn vogeltjesserie. Ik heb daar transparante stoffen overheen gelegd en uitgeknipt, met af en toe een restje échte stof van mijn versleten lievelingsjurk. De pootjes heb ik geborduurd. Gisteren lag er nog een restje sneeuw, daar heb ik het lapje opgelegd om te fotograferen.

Geen opmerkingen: