donderdag, oktober 26, 2017

1714-ondertussen

Ondertussen ben ik toch maar zaken af aan het werken. Behalve een berg strijkwas, af en toe een fietsritje ben ik mijn zelfgeverfde jurk in elkaar aan het zetten. Hoewel ik proefstukken op de naaimachine heb gemaakt, heb ik besloten de jurk met de hand in elkaar te zetten.

Het naaien van de tricotstof van de Utrechtse markt is eenvoudiger dan ik dacht. De randjes krullen af en toe, zodat de naden - op Pojagi-wijze aan elkaar gezet - wat dikker worden. De averechtse kant is mooier geworden dan de rechtse buitenkant; daarom naai ik tweezijdige netjes afgewerkte naden (Pojagi). Nu kan ik de jurk tweezijdig dragen. De naden blijken redelijk rekbaar te zijn.
De mouweninzetten moeten nog afgewerkt worden. En als ik de jurk pas, lijk ik wel een gospel-zangeres 😳.

Geen opmerkingen: