vrijdag, december 29, 2017

1764-koud

Gisteren scheen de zon, ik had de was gestreken, de nieuwjaarswens was klaar voor de foto; het was tijd voor een fietsrit. Dat kon maar eventjes, want ik zou nog naar het Zuiden gaan voor een bezoekje..
Ik had de wind in de rug en ik genoot van het fietsen langs de Maas.
Hier bij de stuw in Belfeld kon ik er met de fiets niet langs en moest ik om fietsen..
Het water staat nog steeds hoog en met groot geweld gaat het door de stuw heen.
Op de terugweg bleek de tegenwind kouder dan gedacht; bovendien stond de zon niet hoog genoeg aan de hemel om boven de kale boomtoppen uit te komen en fietste ik nog steeds in de koude schaduw. In de auto kreeg ik het pas warm.


In het Zuiden hebben mijn schildermaatje en ik samen genoten van de ondergaande zon. Schitterend hoe de lucht in enkele minuten van kleur kan veranderen. Het doet mij verlangen naar het tekenen van deze bomen..

Geen opmerkingen: