zaterdag, februari 10, 2018

1794-amsterdam


Afgelopen donderdag was ik in Amsterdam. Met mijn tante M., we schelen tien jaar, dus dat 'tante' mag ik nu wel weglaten. Bovendien maakte ze flinke stappen en met mijn bijna-ingelopen-schoenen en mijn kort uitgevallen benen viel het niet mee haar bij te houden. We hebben onze 10.000 stappen wel gehaald!
Vroeger woonde ze in de buurt van de Kinkerstraat, en daar wilde ik graag nog eens terug. Ik weet nu de weg; ik heb leuke winkeltjes gezien en ik ben in de Hallen geweest (zonder wat te eten hoor). Onze wandeling en zoektocht naar een drinkbeker voor mijn vader leidde ons naar deze kruising van grachten, de Prinsegracht en de Rozengracht.
We hebben er even in het zonnetje gestaan. De treinreis heen én terug verliep helaas met vertraging, maar bood genoeg ruimte om verder te werken aan mijn werk á la Jude Hill.

Geen opmerkingen: