dinsdag, februari 12, 2019

2091-lente

Het was even een beetje lente vandaag. Vanochtend vertrokken met mist; in Den Haag scheen de zon.
Mocht nog op de laatst mogelijke dag mijn treinkaartje ‘opmaken’. Even naar een reisboekwinkel, daarna met een yoghurtje in de Paleistuin gezeten. Kort bezoek aan de kunstenaarswinkel Artistore, waarbij ik in gedachten nieuwe kleurpotloden en stapels papier heb meegenomen. Daarna bleef ik wel plakken in een schoenenwinkel. Na tien jaar vervanging gevonden voor mijn zwarte sneakers!
Flitsbezoek aan het Mauritshuis. Naar werken van Rembrandt gekeken, vooral zijn zelfportret. Zó knap hoe hij met een enkele strook een kraagje kan neerzetten. In zijn vroegere werk zijn juist de fijne details van bijvoorbeeld kantwerk schitterend neergezet. Het zijn echt kleine puntjes lichtgekleurde verf.
Uiteraard ging ik ook even kijken naar mijn lievelingswerk het Puttertje van Fabricius. En het meisje met de parel van Vermeer, omringd door Spaans sprekende toeristen, die allemaal een foto maakten.
Ook heb ik de stier van Potter gegroet.

Deze jongens wachten thuis geduldig op donderdag. Ze gaan dan naar hun nieuwe baasjes!

Geen opmerkingen: