woensdag, februari 27, 2019

2100-update

Met zulk mooi weer ben ik veel op de fiets. Hier een zwarte zwaan in de Maas. Had een gesprek met een voorbijgangster en er moet er nóg een zijn.
In Venlo is een tentoonstelling over Evert Thielen. Ik had nog nooit van hem gehoord. Maar ik werd helemaal verliefd op zijn tekeningen. Hij maakt reuzedoeken vol met taferelen. Soms zijn het veelluiken, die ingenieus opengeklapt worden.
Dit is een schets van een werk dat in het midden zit van een veelluiken. In het Limburgs museum kun je op vaste tijden het openen en sluiten van de schilderijen meemaken. Een hele happening! 
Evert Thielen maakt zijn verf helemaal zelf op de ‘oude’ manier. Schitterend!
Dit werk heeft hij nooit kunnen afmaken omdat het betreffende Belgische kasteel uiteindelijk toch een andere functie kreeg. Hij doet er soms vijf jaar over om een veelluik af te maken.
Na een (gratis) kopje thee tussen alle grijze koppen (daar hoor ik toch niet bij? Ik was komen fietsen!) ben ik weer langs de Maas naar huis gefietst.

Vandaag ben ik eerst voor een boodschapje naar Duitsland gefietst. Dan via de oudste dochter weer langs de Maas terug.
Dit schaap had ik eerst niet in de gaten. Ze hijgde, verloor wat vocht en ging weer staan. Volgens mij gaat zij zo wat lammetjes baren. Helaas kon ik niet blijven. Ik heb haar sterkte gewenst en ging weer verder naar een vriendin. In de verte had een collegaschaap al een klein zwart lammetje onder haar hoede. Binnenkort maar eens die kant op fietsen!

Geen opmerkingen: