zaterdag, mei 18, 2019

2159-Middelburg1

Vandaag het verslag van vandaag. Morgen komt die van afgelopen vrijdag..
Het was mooi weer toen ik in mijn hotel ontwaakte. En het is de hele dag mooi geweest.
De dag begon in Stoom, het restaurantje bij het station in Middelburg. Tachtig mensen hadden zich ingeschreven en gelukkig waren ook mijn tekenvriendinnen aanwezig.
Ik volgde een Winsor en Newton workshop van Robert Rost over aquarelverf en - materialen en technieken. Helaas niets nieuws onder de zon. Gek dat je kennis zo kan verdwijnen en dan plotseling weer tevoorschijn komt.
Terwijl ik dit aan het schilderen was kwamen twee broertjes bij ons staan. De jongste liet zich tekenen, en mocht zijn eigen naam erbij schrijven (Felix).


De Kuiperspoort was een eeuwenoud straatje, waar ik twee bewoners kon tekenen, die werkelijk alles bespraken wat je maar kon bespreken.
Helaas was er geen tijd voor mij om ook de andere kant van het steegje op papier te zetten.

We zijn op het laatst naar de Binnen- en Buitenhaven gegaan waar we een mooi uitzicht hadden op de pakhuizen. Ook hier haalde ik het niet in de tijd. Ik had de verhoudingen willen ‘kriebelschetsen’ met lichtblauw potlood en dan met pen erover.
Als afsluiting werden er nog foto’s gemaakt en was er een diner.
Een geslaagde dag...

Geen opmerkingen: