dinsdag, januari 28, 2020

2266-zoekplaatjes


Toen ik merkte dat mijn camera niet met het weinige licht kon omgaan, ben ik gaan 'meebewegen' met het onderwerp. In dit geval kleinzoon nummer 1. Ik heb een paar foto's gemaakt, en bij sommige zie je ondanks de onscherpte het plezier dat hij had om in de tuin van zijn overgrootvader te rennen.


Omdat het Tuinvogeltellingsweekend was, heb ik me zaterdag geïnstalleerd met de 'grote' camera. Deze koolmees had twee pootjes, maar die ene liet hij niet zien. Pijn?


Ook de grote bonte specht (mannetje) was er weer. Heel toevallig? Ik had wel meer pinda-netjes opgehangen, dan anders. En ik heb twee(!) roodborstjes in de tuin. 
De rest van het gezelschap? Vier mussen, zes koolmezen, drie vinken, drie pimpelmeesjes, twee heggenmussen, vrouwtje specht was er die zaterdag niet, twee boomklevers, twee gaaien, twee merels, twee houtduiven, één turkse tortel (die ander was er niet), één zwartkop, en één kraai.
De familie groenling heb ik al heel lang niet meer gezien. Vier staartmezen waren vorige week wél op bezoek geweest; van hun gekwetter word ik altijd blij.
Het feit dat ik deze foto's hier heb kunnen uploaden is het bewijs dat ik weer up-and-running ben met mijn nieuwe computer. Alleen nog even uitvinden hoe ik 'recente locaties' in Windows10 zichtbaar kan maken....

Geen opmerkingen: