woensdag, april 01, 2020

2322-kostbaar

Van een nichtje heb ik wat stofjes gekregen. Ze deed er niets mee, en dacht dat ik het wel leuk vond...
Nou dat is écht waar! Het lijkt alsof de bovenstaande geborduurde stof (een soort doek voor een deuringang) uit het Hindoeisme komt? Ik kan de tekst (Sanskriet?) niet lezen, maar Ganesha, de olifant, herken ik wel. Ik vind het schitterend!


In de doos zaten ook nog batikstofjes. Deze drie horen duidelijk bij elkaar. Ze zijn handgemaakt en het zijn slechts halve sarongs. Ik vind de witte heel bijzonder, volgens mij vind je die niet zo vaak. Ik ga ze binnenkort nog eens bestuderen qua motieven.

Ondertussen heeft Blogger een nieuwe web-interface. Ik kan er helaas niet zo goed mee overweg; mijn oude telefoon laat niet alle knopjes goed zien. Zucht...


Geen opmerkingen: