maandag, april 20, 2020

2339-brandnetelsoep

Gisteren ben ik eindelijk begonnen aan het verven met brandnetels volgens de methode van Rebecca Desnos. Helaas heb ik geen aluminium pan, en om te experimenteren heb ik twee aluminium motoronderdelen (nog van de racerij) in de pan gedaan. Vijf reepjes stof heb ik in de pan erbij gedaan. De eerste ging er na een uur uit, de tweede na twee uur. Helaas ging mijn schema de mist in omdat ik weg moest. Nummer 3 ging na 4,5 uur eruit en 4 en 5 telkens een uur later. 

Ik krijg niet de kleuren die Rebecca krijgt, toch wel geelgroen en niet grijsgroen. Het ruikt niet echt lekker in de keuken. Nadat ik het gezeefd heb heb ik mijn eerste ‘echte’ lapje geverfd. Die hangt al buiten te drogen. Het tweede lapje mag overnachten en krijgt later nog een warm badje. Lapjes drie en vier wil ik in met baking soda en citroensap behandelen. Lapje vijf krijgt nog ijzerwater erbij. De rest stop ik in glazen potjes een paar dagen in de zon. Nog werk genoeg!


Geen opmerkingen: