dinsdag, juli 07, 2020

2398-experimentPlataan

Daar gaan we weer, experimenteren met het verven van natuurlijke verfstoffen. Helaas moet ik nog geduld hebben. Ik heb twee soja-baden gemaakt; had twee verschillende merken sojamelk, maar de volgende keer ga ik zélf sojamelk maken. Dat is niet alleen goedkoper maar ook veel beter. En ook de plataanschors moet nog minstens een weekje weken, dan een uurtje koken, voordat ik verder kan met verven.

Ondertussen heb ik ál mijn Corona-lapjes (zo heten mijn experimenten) tóch gewassen in de wasmachine. Ze roken nog naar soja-melk? Even een strijkbout erover en dan? Een mini-projectje heb ik al op mijn verlanglijstje. En bij het opruimen vond ik nog getekende ondergronden voor een Log Cabin. Dat is een patchworkpatroon met smalle reepjes. Dus wie weet?

Geen opmerkingen: