zaterdag, januari 02, 2021

2545-making-of

Het had nogal wat voeten in de aarde voordat ik mijn nieuwjaarswensen gemaakt had. Het begon natuurlijk met een ontwerp. Dit is het tweede idee, de eerste viel af omdat de tekening van het meisje een vertekend beeld gaf van haar proporties. De positie in de nu gebruikte tekening was beter. Het is gebaseerd op een foto van jongste kleindochter die op een gitaar staat te ‘kloppen’. Omdat ik twee jaar geleden de officiële hoogdrukinkt gebruikt had, bleken de potjes redelijk opgedroogd. Beetje olie erbij helpt, maar het lukte me niet helemaal de juiste samenstelling te vinden én de juiste kleur was daardoor ook een uitdaging. Drie proefdrukken waren genoeg om de grote ‘batch’ te drukken. Op oudejaarsavond heb ik alle kaarten gedrukt. Hoe teleurstellend was het dat de blauwe drukinkt nog een beetje afgaf! Ik heb met wc-papier geprobeerd om de meeste verf (drukinkt) eraf te ‘deppen’. Nog niet helemaal tevreden heb ik maar een waarschuwing op de envelop geschreven. Nu wachten totdat de brievenbussen weer open gaan.

Geen opmerkingen: