zondag, januari 24, 2021

2564-huiswerk

Kleindochter L (12) had zitten uitstellen. Op het laatste moment moest er nog een ‘geluksvogel’ gemaakt worden voor handarbeid. Gelukkig kon ik gisteren nog even fietsen voordat we aan de slag gingen. Ze koos voor naaldvilten! Nou, dan ga ik ook maar meteen meedoen. Heb gelukkig twee naaldviltnaalden, en een heleboel wol. Mijn vogeltje vliegt en zie je rechtsboven en daaronder. Haar vogel heeft meer een ijsvogellijfje, met een schattig gezichtje. Ze vond het best leuk om te doen, en heeft zichzelf maar één keer geprikt. Opmerking van het jaar: komt deze wol van een schaap? 😳

Ondertussen hebben we naar een paar afleveringen van het Jeugdjournaal gekeken. Ook dát had ze laten liggen. Heb ik haar nu geleerd om het nuttige met het aangename te verenigen? Niet echt mindful. 

En net voor sluitingstijd van de zaterdag ben ik aan de tweede versie begonnen van ‘de stad Amsterdam’. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: