dinsdag, juli 06, 2021

2698-start

Ben gisteren begonnen aan een nieuw avontuur. Hoewel er tussen tijdschriften stapels en boeken vele bladeren liggen te drogen, ben ik voor het eerst begonnen aan het drogen van bloemen. Mijn schoonzus is al heel lang er zeer bedreven in. En toen @daisyranoe het boek Herbarium (uitgeverij Snor) uitbracht en ik een minipers van haar kon kopen, was ik verkocht! Mijn moeder en oma van vaders kant droogden ook bloemen. Ik weet nog dat ik als klein meisje bewonderend naar de gedroogde Edelweiss van oma Nonnon keek. Lang verhaal kort: ik heb een paar laagjes bloemen in de pers gedaan om erachter te komen dat ik nu vier (!) weken moet wachten. O jé, zal zelf nog een bloemenpers moeten gaan maken. Zo lang kan ik niet wachten.

‘s Avonds ben ik nog even langs de Swalm gefietst. Hoog water! 

Geen opmerkingen: