zondag, januari 16, 2022

2788-boekvoorbomen2

Dit was het boek ‘Boomenspiegel’ ‘voor den wandelaar’ van W.L.  Leclerq, tweede druk. Ik heb de binnenkant er helemaal uitgehaald en heb acht nieuwe katernen gevouwen van twee vellen dik aquarelpapier, een vel pastelpapier en een vel met foto’s uit het oorspronkelijke boek. Met wat (slecht plakkende) washitape heb ik de foto-pagina’s wat verstevigd. Het schutblad is nog origineel. Er staat nog een etiketje in van ene Coorens, in ons dorp een bekende naam. De foto’s en verwijzingen zijn van voor 1943.

En nou kan hij gevuld worden. Nee, niet alfabetisch, maar wel met tekeningen en wetenswaardigheden over de bomen die ik tegengekomen ben op mijn weg. Nu het winter is, kan ik mooi de silhouetten tekenen of schilderen. Tja, ik ontkom er niet aan om de boel te nummeren. En mijn naam zet ik er ook in!

Geen opmerkingen: