zondag, december 11, 2022

3022-experiment

Zie je die paarse foto? Dat doet mijn UVlamp die ik als experiment op 68 cm hoogte heb opgehangen. Testen hoeveel minuten ik moet belichten om een donkerder cyanotypeblauw te krijgen. Mijn uiteindelijke doel is om een lap stof van 1 bij 1,5 meter te belichten. Resultaten: hoe verder weg, hoe langer belichten. Een evenwichtige belichting kan ik niet krijgen. Ik denk dat de zon het werk moet gaan doen.

Note to self: de chemicaliën kwamen van een oude oplossing van PAR (Print-art-read). Om preciezer te kunnen schilderen met een kwast heb ik wat aloe vera toegevoegd. Het lostte niet op en bleef als een soort vlokjessoep in de oplossing drijven. Echt precies kon ik niet schilderen, het vloeide tóch uit. Volgende keer maar met sojamelk proberen? 

Geen opmerkingen: