zondag, juni 18, 2023

3151-nogmeer

Het verhaal hierbij: links zie je de afdruk van een papaver midden in een verwaterde bloem van een aster. Moest wel hard hameren, hihi. Ben nog steeds aan het hameren. Zelfs na het buiten zetten van de vuilnis bij vakantievierende kinderen vond ik nog een vergeet-me-nietje en een korenbloem. Die moest ik bij terugkomst nog even hameren hoor. Ik heb een wat grotere lap waarop ik deze vondsten ‘bewaar’. Wat een leuk idee om je tuin vast te leggen. Helaas te laat voor de tuin van mijn moeder. 

Maandag is de laatste les van het ecoprinten. We gaan verfbaden maken. Daarom dacht ik om met mijn gekregen proeflapjes (allemaal bio) Shibori te maken. Ik naai en vouw mijn stof, waarbij het de bedoeling is dat de draad de verfstof tegenhoudt en de stof daaronder wit blijft. We zullen het zien. Het was een prima werkje bij de televisie, motorracen in Duits, 24-uur motorracen in Spa en de Formule 1 in Spanje. Rechtsonder is een lapje wol. Rechtsboven zie je ook de andere lapjes, waaronder een gebreide hennep. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: