maandag, augustus 14, 2023

3189-anthotype1

Zaterdag is het World Anthotype Day. Anthotype is een fotografisch proces waarbij alleen planten gebruikt zijn, geen chemicaliën dus! Ik heb een komkommersalade gemaakt en de schillen bevatten de verfstof. Tenminste, dat is het idee. Bij de foto’s, linksboven beginnen en met de klok mee.

1. De komkommerschillen heb ik klein gesneden en in een vijzel nóg kleiner gemaakt. Dat lukte niet echt geweldig. 

2. Bij het zeven heb ik ook nog een eetlepel wodka (lees: alcohol) toegevoegd, in de hoop meer kleurstof te krijgen.

3. Heb de zeefdoek flink uitgeknepen; gelukkig had ik wel een bodempje groen.

4. Het bodempje groen.

Nu heb ik een stukje aquarelpapier 7 keer bestreken met de groene vloeistof. Het droogt slecht in huis, het is te vochtig. Gelukkig heb ik een föhn voor dit soort gelegenheden. Nu wachten op de zon! Heb ook nog een lapje, gebeitst in soja, in het resterende groen gestopt. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: