zondag, augustus 27, 2023

3200-sketchdayRoermond

Het was zaterdag een prachtige dag om te tekenen. Niet te warm, droog, gezellig druk, leuke nieuwe mensen ontmoet, vertrouwde lieve vrienden en er liep een fotograaf rond. Het zijn de foto’s van Thomas Driessen van Photho. 

Enige minpuntje was een dakloze man die verward en rokend naast me in het tuintje bij de Munsterkerk op de trappen ‘lag’. Politie-agenten kwamen en gingen weer weg na een gesprek. De man heeft het niet gemakkelijk in het leven, dat was duidelijk. Het viel me op dat hij in verwarde toestand gewoon Nederlands sprak. Niet in zijn moedertaal. De handhavers kwamen, de man werd boos en verliet het tuintje. De rust keerde weer terug. Toch bizar? Ik doe leuke dingen en deze man heeft geen toekomst en geen leven. 

Omdat ik op de fiets was kon ik nog een toeristisch rondje naar huis rijden. Ik telde zestig ooievaars in een weiland in Asselt, tussen de Swalm en de Maas. Even genieten. Maar wel een teken dat ze al warmere gebieden gaan opzoeken. De herfst komt eraan!

Geen opmerkingen: