maandag, april 08, 2024

3266-vrouwenzondag

Wat een heerlijk bezoek gisteren bij een (ex)tante in Zuid-Scharwoude. Ze is haar hele leven al een kunstenaar. Toen ik een klein meisje was hing er al een pentekening van haar in mijn kamer, vol met mysterieuze mannetjes en trappen. Meer weet ik er niet meer van. Door verhuizingen is het verdwenen. Gelukkig heb ik nog werk van haar, ook geërfd via mijn moeder. Haar huis is een klein museum vol met haar werk en dat van haar man. Ze maakt olieschilderijen, verhaalkastjes, geborduurde portretten en landschappen. We waren er met haar (ex) schoonzussen en nichten. We hebben gesproken over oma Ger (moeder van mijn moeder), onze levens met haar en er was ruimte voor persoonlijke gesprekken. Met een lach en een traan natuurlijk. Wat een schitterende zondag was het…

Vandaag maar aan het zagen geslagen met o.a. gereedschap van mijn schoonvader en vroeg gestrorven achternicht. (Foto’s onder midden en onder rechts)

Geen opmerkingen: