dinsdag, april 24, 2007

090-verven

Beetje laks geweest met bloggen. Ben vrijdag ook ziek geweest waardoor mijn plannetjes in het water vielen. Ik wilde zaterdag nog wat waterverf kopen, en waar kom ik mee thuis? Met olieverf! Ik had me al helemaal lekker buiten (het blijft warm) geïnstalleerd. Op tafel stonden potjes met water, aquarelkwasten, en wat papier. Ik begreep maar niet waarom de verf niet zo lekker over het papier gleed als ik een vorige keer had gedaan. Kippig? Nog ziek? Wie zal het zeggen?

Met mijn kleindochter heb ik gevingerverfd (met kwast) en gewaterverfd (in cupjes). Maar dat laatste vindt ze maar niks. Volgens mij wil ze gewoon een lekkere substantie hebben waarin ze kan roeren. Acryl is de volgende stap! Of toch maar even beter leren omgaan met een kwast?

Heb me bij Kumulus, Maastricht opgegeven voor een cursus Objecten met vilt. Het zijn vier woensdagavonden in mei. Ben benieuwd of de cursus doorgaat. Want van de 25 cursussen gaan er maar 3 of 4 door.

Eindelijk verder gegaan met mijn zelfstudiecursus Color van Betty Edwards! Nou ja, wat voorbereidende werkzaamheden... En overmorgen ga ik toch wat tubes aquarelverf kopen..

Geen opmerkingen: