donderdag, december 04, 2008

247-naaldvilt



Eindelijk is het me dan toch gelukt om wat te vilten dit jaar. Ook al is het met de viltmachine gemaakt, zoals ik de embellisher stiekem noem. De krullen van het wensleydaleschaap hebben verschillende kleuren en zitten in een pakket dat ik van de Weidonk gekocht hebt. Als ondergrond heb ik fijne bruine zijde gebruikt. Hooguit twee uur heb ik eraan gewerkt. Het is heel licht en soepel geworden. Af en toe vind ik nog bruine krulletjes die per ongeluk niet zijn vastgevilt. De sjaal past nu perfect bij mijn bruine kleren! Toch denk ik er over om er nog met warm water en zeep de laatste hand aan te leggen. Net alsof het niet af is als er geen water aan te pas is gekomen.
Het is me gelukt om gewoon katoen met de machine vast te vilten aan fleece. Kleine katoenen bloemetjes heb ik vastgevilt op een dasje geknipt uit roze fleece. Lekker lui, want de embellisher stond vooraan op mijn werktafel. Ben benieuwd of deze combinatie een wasbeurt kan overleven.

Geen opmerkingen: