vrijdag, juli 03, 2009

302-hoeve-3







Daar zijn ze dan mijn eerste olieverfjes! In het echt zijn ze beter van kleur (echt grijs en echt wit). De tweede dag van het buiten schilderen ben ik onder een boom gaan zitten. De cursus heette "landschapschilderen", dus wou ik wat groen en glooiingen.
In de kelder had ik wel olieverf, maar geen witte kleur. Gelukkig heb ik ooit olieverf mengbaar met water gekocht, en daar zat wel wit bij. Dat ging dus mee. De juf zei dat ik maar gewoon met zwart en wit moest werken. Dan kon ik aan het materiaal wennen. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd, want ik kreeg het niet zwart als ik met zwart nat-in-nat (zo heet dat) werkte. Gewoon doorgaan was het advies van de juf. Zie twee-drie-vier.
Hierboven een schets van het uizicht van de hoeve richting Kanne. Je ziet nog net de toppen van de witte brug over het kanaal. Een van de cursisten had juist die brug geschilderd. Over het algemeen waren de andere cursisten allemaal leerlingen van de betreffende juf. Zij wisten dus al waar ze op moesten letten voor een interessant plaatje. Ik heb nog veel te leren.
Ai, en de volgende cursus staat weer op stapel

Geen opmerkingen: