donderdag, juli 23, 2009

310-naakten3a







Op de vierde dag (voor mij de derde, want op woensdag pas ik op de kleinkinderen) maak ik kennis met het nieuwe model. Ze is klein en fijn, haast mager, met een enorme bos haar. Ze is zelf kunstenaar en kent de klappen van de zweep. Ze waarschuwt als de tijd bijna voorbij is en probeert indien gewenst, nog een minuutje eraan te plakken.
Zoals de andere twee dagen ben ik verschillende formaten bezig en met verschillende technieken. Ik heb ook een pastel gemaakt, maar die lukte niet, misschien dat ik het morgen weer ga proberen.
Op de eerste foto staan vier ansichtkaarten, gemaakt met een tekenpen met inkt.
De tweede foto is van een wat groter formaat, meteen met aquarel geschilderd. Nu achteraf vind ik het witte "gat" tussen de benen een beetje gek. Het is nog zoeken wat ik met kleur doe. Soms is het net teveel geworden, soms is het net goed.
De derde tekening heb ik met een rietpen gemaakt, die ik gedoopt heb in de aquarelverf verdund met wat water op mijn palet. Voor mij is het een nieuwe techniek, en vooral de verrassende dikke en dunne lijnen komen niet altijd goed uit. Ik vind het wel verrassend dat je toch heel fijn kunt tekenen.
De laatste tekening is 2x ansichtkaartformaat en lijkt wel een illustratie.
Omdat ik niet kan kiezen uit mijn collectie komt hierna nog een weblog..

Geen opmerkingen: