zaterdag, oktober 24, 2009

335-grijzen

Bij Kumulus krijgen we de opdracht om vanuit een zwart-witfoto vierkantjes te halen en die op een vlak te zetten dat verloopt van licht naar donkergrijs. We gebruiken daarvoor Photoshop CS3, een programma dat ik thuis niet heb. Pas als ik de fotocollage heb afgedrukt zie ik dat er twee dezelfde beeldjes op staan en dat sommige niet netjes uitgelijnd zijn. Over twee weken kan ik er weer verder mee.
Het thema van Kumulus dit jaar is familie. De docent vond mijn maaksel de moeite waard om straks te exposeren, maar dan zullen er toch eerst die fouten uit moeten.
Als ik de foto afdruk zie ik duidelijker wat ik moet zien... De fotootjes die op een donkere achtergrond staan hebben binnenin een groter contrast dan die op een lichtere achtergrond. Het is subtiel, dat geef ik toe.. Misschien moet ik de achtergrond nog donkerder grijs maken.
Het is een uitdaging om dit in Paint Shop Pro te doen... En dan gewoon wat simpelers als fotootje.

Geen opmerkingen: