donderdag, oktober 09, 2014

977-meisje-en-muis



Terwijl ik achter de naaimachine zat was kleindochter J. op de iPad bezig. Toevallig 
heb ik daar een la met wat papier en kon ik dit tafereeltje tekenen. Maar omdat ik graag mijn schetsboekje vol wil krijgen heb ik haar opnieuw proberen te tekenen.


Zoek de tien verschillen is hier heel gemakkelijk. Eigenlijk wilde ik de tekening van het meisje eenvoudiger maken, en het kan inderdaad nog veel simpeler. Net zoals een stripfiguurtje. Ik heb er geen foto van, dus dit moet helemaal uit mijn geheugen komen. Zoals velen weten is dat geheugen niet zo diep als ik zou willen. 
Maar wat doet die muis daar? (zucht)


Dit spitsmuisje heb ik levend gevangen. De eerste nacht hoorden we een muis lopen op zolder (we hebben een houten plafond). Valletje gezet en de volgende avond hoorden we knabbelen, maar dat hield ook weer op. Wat bleek? Het valletje was niet dichtgeklapt en muislief had de boterham met pindakaas opgegeten. Toen ik het valletje wilde testen vloog het haakje mijn zolder in. Niet meer gevonden, dus valletje twee was aan de beurt.
Dit tweepersoons valletje werd gevuld met pindakaas op een stukje brood. Het ritueel herhaalde zich. Ik hoorde knabbelen, toen niks, toen een klap en weer knabbelen. Haha, bij inspectie bleek dat één valletje niet was dichtgeklapt, aas weg, maar in de andere zat dit muisje. Eergisteren heb ik nog een familielid weggebracht naar dezelfde plek, ver in het bos.

Geen opmerkingen: