woensdag, april 08, 2015

1093-BitsandPieces


Klik maar op de plaatjes voor een grotere versie. Quilt is 50 bij 70 cm.
Dit is een quiltje dat alweer een jaartje in een hoek lag te wachten totdat ik naald en draad ter hand zou nemen. Ik weet het, het is schots en scheef. Het is gemaakt van lapjes van Els van Baarle, een lapje van Dyanne Cevaal en mijn eigen geverfde lapjes.


De halve cirkels bovenin zijn van een restlapje van Dyanne Cevaal. Toen zij op bezoek was bij mijn schildermaat H. lag dit in de prullenbak. Ik heb het met chloor bewerkt.
De zijde stofjes zijn van Els van Baarle en de gezeefdrukte lap heb ik ook met chloor bewerkt. Het kleine lapje in het midden is van mij. Hier zie je ook het handgeverfde garen van Els, dat ik gebruikt heb.



De zwart-witte stofjes waren probeersels van ontkleuren door chloor.
Zo, weer een quiltje af voor de tentoonstelling in Wilwerwitz (Luxemburg) in 2016.

Geen opmerkingen: