dinsdag, april 28, 2015

1107-Twingley






#Sketchbookskool
Deze collage had ik al op Facebook gedeeld geloof ik. Als je erop klikt wordt hij groter.
Uitgangspunt waren inktvlekken op een tissue, geplet tussen twee blaadjes. In mijn geval had ik alleen de rechterpagina van mijn journal gebruikt door hem te vouwen. Ik heb er bijna een week naar gekeken voordat ik met hulp van losse uitgeknipte tekeningen (het hoofd en de hand) deze compositie van een koets met muizen maakte. De veertjes zijn van een kapucijnduif. De buurman wist me dat te vertellen. Hij had er een paar losgelaten, en omdat ze niet zo snel zijn is het een gemakkelijke prooi voor de grotere vogels in de buurt. Het geheel is een beetje gekke fantasie geworden. Ik zal blij zijn als ik weer een ander formaat schetsboek kan nemen. Liggende boeken zijn ideaal voor landschappen, en die doe ik niet zo vaak.

Geen opmerkingen: