dinsdag, februari 09, 2016

1257-kerstroos





#ExpressingwithSBS 
Aan de bloemen lag het niet. In de gemeentestruiken bloeiden verwilderde kerstrozen, en ik kon het niet laten om ze te plukken. Ze zijn zó prachtig van kleur, haast orchideeën, met hun schakeringen van paars, roze, wit en groen. In de vaas gingen hun kopjes steeds meer hangen en ik voelde me steeds schuldiger worden. Als ik ze niet geplukt had, hadden ze er volgende maand misschien ook nog staan bloeien.
Aan de theorie lag het niet; had net een paar videolessen bekeken van Felix Scheinberger over washes en glazes. 
Maar toen ik eenmaal aan de slag ging op het Canson Illustration papier, ging het totaal niet zoals ik het wilde. Ik heb misschien wel zeven (!) lagen gebruikt in het diepste paars; het duurde een uur voordat alles droog was. Bovendien dacht ik slim te zijn om gouache te gebruiken voor de achtergrond. Helaas had ik geen idee, hoeveel ik nodig had om de achtergrond te verven. Nou, veel; heel veel. En natuurlijk had ik niet genoeg aangemaakt om in een keer de achtergrond te kunnen verven. Ik zag hoe Jill Weber in kleine potjes genoeg had aangemaakt voor een bepaalde kleur. Dat wil ik nu ook; kleine afsluitbare potjes maken met de goede kleuren verf!
Deze dag maar gauw vergeten!

Geen opmerkingen: