zaterdag, oktober 15, 2016

1407-wachten


#inktober2016 #inktober               (klik erop om te vegroten)
Afgelopen dinsdag heb ik vriendin M. begeleid naar het ziekenhuis. In de wachtkamer van die afdeling heb ik weer getekend. Dit keer heb ik mijn Faber Castell Brushpennen gebruikt, de zwarte voor de voorgrond en de donkergrijze voor de achtergrond. Ben er tevreden over, het zou een tikkeltje minder donkergrijs mogen zijn, iets lichter grijs dus.
De baliemedewerkster had me een tijdje bekeken en kwam nieuwsgierig naast me zitten. Wat ik aan het doen was? Ze werd helemaal enthousiast, of ik haar ook getekend had? Zo ver was ik nog niet gekomen, was nog met de voorgrond bezig. En of ik die getekende mevrouw kende? Nee. Toen ze weer op haar plek zat ben ik verder gegaan. Inmiddels was het echtpaar met de rollator al verdwenen, zaten er mensen op de banken tegenover me en was het echtpaar aan tafel ook al opgeroepen en vervangen.
Toen mijn vriendin weer verscheen, moest ik mijn journal laten zien aan de baliemedewerkster. Die verdween naar een ander kamertje waar ze mijn hele 'inktober'-schetsboek liet zien aan haar baas en andere collega's. Hilarisch!
Die avond kwam ik erachter dat mijn vriendin M. en ik familie zijn van elkaar. We vergeleken onze stambomen, en we hebben dezelfde betovergrootvader, Jean Louis Burer (1816-1873); onze overgrootvaders zijn broers uit zijn tweede huwelijk.
Hoe toevallig is dat? 

Geen opmerkingen: