zondag, juli 01, 2018

1904-kindertjes

Mijn dagen sinds vrijdag zijn gevuld met het zorgen voor onze kleinzoon. 
Omdat ik hem niet wekelijks ‘heb’, is het elke keer weer een hernieuwde kennismaking.
Maar ik ga hem steeds beter leren kennen. Hij kan nu blazen omdat ik drie mobielen (of mobiels?) aan het plafond heb hangen; hij kan geluid maken met een kazoo; hij oefent met een dekseltje en een potje, losdraaien en er weer op doen; hij kan de gasontsteker van het fornuis indrukken; heeft zijn eerste dansvoorstelling bijgewoond; hij kan de trap op kruipen; en kan miraculeus manoeuvreren langs oma’s spulletjes; geholpen met vegen in de tuin; heeft meegeholpen met de was; en met het opnieuw inrichten van de keukenkastjes 😳. Hij is net één jaar geworden, en loopt al heel goed.
Inderdaad, druk, druk. Helaas was de voorband lek van mijn oma-fiets en konden we niet lekker fietsen.
Vandaag waren we bij de andere kleindochters, en de jongsten hebben reuzeplezier gehad. Als oma heb je dat dan ook automatisch.

Geen opmerkingen: