donderdag, augustus 02, 2018

1932-tegenstelling

De ochtend begon rustig met wat boodschappen doen, vogels en potplanten water geven om vervolgens toch maar de fiets te pakken.
Hier fiets ik tussen Belfeld en Steijl tussen het riet.
Zó grappig hoe de temperatuur hier snel wisselt tussen warm en koeler, als er vlagen van wind vanaf de Maas het fietspad op komt.
Het liefst had ik alleen maar koelere wind natuurlijk.
De avond heb ik afgesloten met het transcriberen van ‘mijn’ dagboek van het NIOD (vrijwillig overtikken van een handgeschreven dagboek uit 1943 van Nederlands-Indië).
Heb net twee blaadjes overgetikt met een lijst van overledenen in Banjoe Biroe (Ambarawa). Het zijn er al 43 en er moeten nog een paar pagina’s. Wat een verdriet moet er niet zitten achter die simpele regels van dit lijstje. Jonge kinderen nog, ook een broertje en een zusje; maar ook mensen van mijn leeftijd. Je wordt er stil van. 

Geen opmerkingen: